Samdoma įmonė ar nuosavas IT specialistas? Ar galite patikrinti priimamo į darbą žmogaus kompetenciją? IT specialybė tik nesusidūrusiam žmogui gali pasirodyti bendra. Tai labai sudėtinga ir plati specialybė reikalaujanti daug metų studijų gilinantis tik į siaurą sritį.
Kiekvienas IT specialistas turi savo specializaciją, kurią jis išmano geriausiai, bet likusias žino tik paviršutiniškai iš bendro išprusimo. Ne IT žmogui būtų tikrai sudėtinga objektyviai įvertinti kandidato kompetencijas, suprasti kur jis stiprus, o kur reikia skirti papildomą dėmesį mokymams, kursams. Kompanija užsiimanti IT paslaugų teikimu, tikrai gali įsivertinti savo specialisto kompetencijas ir užtikrinti tinkamas bazines žinias, be to skatinti tobulėti srityje kurioje jis yra geriausias ir turėti tikrai stiprią komandą, kurioje specialistai puikiai papildo vienas kitą ir bendras kompetencijų krepšelis ne tik platus, bet ir gilus.
Ką daro IT specialistas susidūręs su sau nepažįstama situacija? Skaito forumus, renkasi medžiagą, kitaip sakant – studijuoja. Kiek tai gali trukti iki reikiamo sprendimo? Tol kol atras reikiamą informaciją. Ką daro IT aptarnaujančios įmonės darbuotojas – skambina kolegai, kuris yra susidūręs su tokia ar panašia situacija ir suteiks reikiamą informaciją
daug greičiau. Be to, įmonės paprastai turi užmezgusios ryšius su įrangos ir/ar programų gamintojais ar jų atstovais, todėl turi tiesioginį priėjimą prie informacijos ir kompetencijų. Reikalui esant gali greitai sutarti ir dėl specialistų subrangos.
Kas nutinka kai įmonės ir IT specialisto keliai išsiskiria? Gerai, jei draugiškai. Praktika rodo, kad retas IT specialistas įmonei palieka reikiamą dokumentaciją, dažniausiai „viskas yra specialisto galvoje”. Viskas (dažniausiai, su retomis išimtimis) yra atsekama ir atstatoma, bet tai reikalauja laiko. O jei įmonė negali vykdyti savo tiesioginės veiklos dėl kokios nors sistemos, prie kurios priėjimo niekas neturi išskyrus IT specialistą, kuris nekelia ragelio? Save gerbianti įmonė pasirūpina dokumentacija ir jos išsaugojimu ir perdavimu keičiamam specialistui.
Tarkime įmonė turi 100 kompiuterizuotų darbo vietų. Tarkime administravimas kiek įmanoma supaprastintas ir naudojami tik verslo klasės, vienodi kompiuteriai su Pro versijos Windows OS, su TPM šifravimo čipais, visiems įdiegta bent jau Microsoft365 standard versija su bent minimaliu Azure funkcionalumu. Samdytis nuosavą IT ūkį prižiūrintį žmogų kainuos bent jau 2200-2500€ per mėnesį neskaitant darbo priemonių, vietos, darbų saugos išlaidų. Įsiskaičiuokime tai, kad vieną mėnesį per metus jis atostogaus, bet atostoginius mokėti vis tiek reikės. Toks specialistas su puikiai paruoštu IT ūkiu bus apkrautas tik 40-60%, bet mokėti reikės kaip už 100%. O kas jį pavaduos atostogų metu? Sergant? Slaugant vaikus?
Tokiam ūkiui nuolatinė priežiūra per nuotolį su reakcijos garantija iki 2h ir 2 dienų per savaitę techniko darbu vietoje Jums kainuotų tik 1914€ per mėnesį. Jei technikas lankytųsi visas 3 dienas – 2252€ be PVM ir jokio galvos skausmo dėl kompetencijų, darbo priemonių, atostogų, sirgimų, pavadavimų ar darbo tęstinumu. Taigi, kas geriau – nuosavas žmogus ar samdoma specializuota IT įmonė?